Leveransvillkor

Kundjänst

Vår kundtjänst på Inneluft.se betjänar dig vardagar kl. 07.00-15.00 (svensk tid) på +358 10 279 0000. Tveka inte att ringa oss om du har några frågor!

Allmän information om leveranssätt

Om ett paket inte hämtas ut och i följd av detta returneras till oss, kommer vi att debitera dig kostnaden för returen av ordern, vilken motsvarar fraktkostnaden för leveranssättet.

Om leveransen returneras till oss, till exempel på grund av avsaknad av ankomstavi, övergår ansvaret för leveransen till det företag som ansvarar för leveransen i stället för till kunden. Det ej uthämtade paketet som returneras till oss kan levereras på nytt enligt överenskommelse. I detta fall måste kunden betala fraktkostnaderna, oavsett värdet på beställningen.

Leverans till Sverige och övriga EU-länder

  • PostNord Mypack Collect: Försändelsen kommer fram till det utlämningsställe som mottagaren väljer normalt inom 1–2 arbetsdagar i Finland, 2–4 arbetsdagar i Norden och 2–6 arbetsdagar i Europa. Leveranstiderna varierar beroende på region.
  • Posti EMS – expresstjänst Express Mail Service -försändelser transporteras till utlandet med snabbast möjliga transportmedel. Leverans till mottagarens adress. Leveranstid till EU-länder 1–3 arbetsdagar.
  • Posti Parcel Connect: Paketleverans. Levereras till närmaste utlämningsställe eller destination med DHL eller Bring, beroende på destinationsland. Leveranstid 3–8 arbetsdagar beroende på leveransadress. För tillgängliga landspecifika leveranssätt, välj det land du vill skicka till i kundvagnen. 

Multipaketsändningar till utlandet

Suuremmat lähetyserät saattavat saapua eri paketeissa, tästä johtuen hieman eri aikaan. Huomaattehan, että lähetysten toimitus ulkomaille tapahtuu kahdessa erilillisessä lähetyserässä. Tästä johtuen pakettien saapuminen voi tapahtua eri aikoina.

Leveranssätt, övriga Europa (icke-EU-land)

  • Post EMS: expresstjänst. Express Mail Service -försändelserna transporteras till utlandet med snabbast möjliga transportmedel. Leverans till mottagarens adress.

Mervärdesskatt

Produktpriserna inkluderar moms, som bestäms av skattesatsen i det land där leveransen sker. Vi förbehåller oss rätten till prisändringar.

För företagskunder inom EU kan vi sälja produkter utan moms (moms 0%).

Vi levererar även produkter momsfritt (moms 0%) till Åland och utanför EU.

OBS!  Om det är möjligt att sälja produkter med moms 0% till destinationslandet kommer priserna att uppdateras till motsvarande priser om du väljer icke-EU-land som leveransland i kundvagnen.

Leveranstider

Vi anger den beräknade leveranstiden på produktsidan.

Leveranstiderna kan variera mellan olika produkter beroende på tillgänglighet.

Om leveransen tar mer än 8 dagar efter att du fått meddelandet ”Din beställning har skickats” på Inneluft.se-webbplatsen, vänligen kontakta vår kundtjänst omedelbart så att vi kan ta reda på paketets läge.

Nöjdhetsgaranti, returvillkor och returrätt

  • Produkter som du beställer har en 60-dagars returrätt
  • Endast oanvända och säljbara produkter i originalförpackning kan returneras
  • Returrätten gäller inte för skräddarsydda produkter som tillverkats enligt kundens önskemål.

För att utöva returrätten måste du informera oss om ditt beslut att häva köpet genom ett entydigt meddelande. Att inte hämta ut eller returnera varorna är inte tillräckliga skäl för att häva köpet. För att iaktta ångerfristen för hävandet av köpet räcker det att skicka ett meddelande om utövande av ångerrätten innan ångerfristen löper ut (60 dagar från leveransdatumet).

Återbetalning vid hävning av köp

Vi återbetalar dina pengar inom 14 dagar efter att meddelandet har mottagits och produkten har returnerats och returen har accepterats. Återbetalningen kommer även att omfatta eventuella leveranskostnader som du betalade när du beställde produkten. Om vi behöver ytterligare information (till exempel internationellt bankkontonummer (IBAN), bankidentifieringskod (BIC) och adress) för återbetalningen kommer vi att kontakta dig.

Gör en anmälan om retur av produkt

Kontakta först kundservice på Inneluft.se (via e-post eller telefon) för instruktioner om hur du gör en retur.

kundservice@inneluft.se

+358 10 279 0000 (vardagar kl. 7-15 svensk tid)


Du kan returnera produkten/produkter som uppfyller returvillkoren genom att lämna dem till ett utlämningsställe för transport tillbaka till oss.

Returen ska skickas till:

Kundretur

Suodatinkeskus Suomi Oy 

Sammonkatu 50 33540 TAMPERE 

Försändelser skadade under transport

Trots noggrann paketering kan paket skadas under transporten. Det är därför viktigt att du kontrollerar paketets skick i närvaro av en tjänsteman vid uthämtningen. Om paketet har skadats under transporten och om även den beställda produkten/produkterna har skadats, ska du omedelbart göra en skadeanmälan. Därefter vänligen kontakta vår kundservice för att ordna leverans av en ny produkt. 

Annat

Vi förbehåller oss rätten att ändra våra leveransvillkor. Kunden måste bekanta sig med gällande leveransvillkor innan en beställning görs.

logo

Prenumerera på vårt nyhetsbrev

Du kan prenumerera på vårt nyhetsbrev genom att skriva din e-postadress i fältet nedan

Seuraa meitä


Ändra cookies